Opera Națională București începe noua stagiune pe 30 octombrie într-o clădire renovată și cu un program care include șase premiere, invitați de marcă și evenimente speciale.

Astfel, iubitorii operei sunt invitați într-o clădire renovată, cu o sală de spectacole cu acustică îmbunătățită, care va permite reprezentații artistice de o calitate superioară.

Stagiunea va fi deschisă cu o nouă premieră a operei “La traviata” de Giuseppe Verdi, într-o montare originală semnată de apreciatul regizor britanic de operă Paul Curran.

Totodată, stagiunea 2014-2015 a Operei Naționale București aduce în prim-plan artiști importanți, recunoscuți pentru spectacolele de operă sau balet realizate pe scene renumite din întreaga lume. Recitalurile tematice, Concertul de Anul Nou, Gala Internațională de Balet, Concursul Internațional de Canto “Le Grand Prix de l” Opera” — ediția a III-a, Promenada Operei — ediția a IX-a completează paleta de evenimente care se vor desfășura în noua stagiune.

Premiera “La traviata”, de Giuseppe Verdi, în regia lui Paul Curran, este spectacolul care va deschide stagiunea 2014-2015 în data de 30 octombrie. Renumit pentru montările sale spectaculoase, în teatre de operă din întreaga lume, între care Teatro La Fenice din Veneția și Metropolitan Opera din New York, Paul Curran îmbină adesea clasicul cu noile tendințe în regia de operă, astfel încât, cu aportul scenografului Gary McCann și al dirijorului Alexander Prior, spectacolul de la București se anunță a fi o interpretare inedită și captivantă a acestei capodopere verdiene.

Seria premierelor prezentate iubitorilor artei lirice va continua cu alte cinci spectacole deosebite ce reunesc nume mari ale scenei mondiale. Primul dintre ele, după “La traviata”, este “La fille mal gardee”, de Ferdinand Herold și John Lanchbery, în coregrafia renumitului Sir Frederick Ashton (13 decembrie 2014); la începutul anului viitor urmează “Falstaff”, de Giuseppe Verdi, în viziunea regizorală a lui Graham Vick, reputat regizor englez care deține în prezent directoratul artistic al Operei din Birmingham (19 februarie 2015). Urmează apoi “Triptic de balet”(25 aprilie 2015): “Classical Symphony” de Serghei Prokofiev, în coregrafia lui Yuri Possokhov, “Petite Mort” de Wolfgang Amadeus Mozart, în coregrafia lui Jiří Kylián, și “Marguerite and Armand”, de Franz Liszt, în coregrafia lui Sir Frederick Ashton; “Manon Lescaut”, de Giacomo Puccini, în regia lui Jonathan Kent (23 mai 2015), și baletul “Giselle”, de Adolphe Adam, în coregrafia lui Ethan Stiefel și Johan Kobborg (6 iunie 2015).

Deschiderea stagiunii 2014-2015 marchează, totodată, un moment important în istoria instituției și anume redarea frumuseții arhitecturale și cromatice a clădirii Operei Naționale București, precum și îmbunătățirea acusticii sălii de spectacole.

“Sintagma «Trăind în Operă» reprezintă firul conducător al stagiunii ce va începe pe data de 30 octombrie. Este sensul pe care am vrut să îl imprimăm succesiunii de spectacole, concerte, evenimente speciale și acțiuni conexe care o compun, pentru că ne-am dorit să oferim publicului nu doar un repertoriu îmbogățit, ci și ocazia de a păși într-o Operă care se deschide și i se dedică în întregime. Am avut șansa istorică de a reda frumusețea spațiilor ce compun astăzi Opera Națională București și ne dorim ca publicul nostru să beneficieze de o experiență completă într-o Operă adaptată cerințelor secolului al XXI-lea”, a declarat Răzvan Ioan Dincă, directorul general al Operei Naționale București.

Potrivit reprezentantilor Operei Naționale București, astfel s-a încheiat un proces de restituire, de repunere în operă a unei gândiri arhitecturale și estetice prevăzute în proiectul de arhitectură inițial. Acest proces se referă la revenirea la stilul originar și la o punere în valoare a componentelor artistice ce alcătuiesc clădirea în ansamblul ei.

O limitare importantă în bună desfășurare a activității și în dezvoltarea repertoriului artistic al Operei Naționale București a constituit-o, ani la rând, acustica sălii de spectacole. De la activitatea ansamblurilor mari (cor, orchestră) la posibilitatea de a invita artiști de renume, acustica sălii a reprezentat un impediment pentru o foarte bună desfășurare a reprezentațiilor din punct de vedere al calității actului artistic. Studiul acustic comandat de instituție a oferit soluții în vederea corectării deficiențelor și a presupus o serie de intervenții atât la fosă, cât și în spațiul sălii de spectacole (reproiectare, schimbarea soluțiilor de finisaj și altele).

Pe parcursul stagiunii 2014-2015, Opera Națională București va concretiza și două proiecte editoriale ample, respectiv Editura Operei și revista lunară, Opera” și va continua să ofere publicului o serie de spații și facilități menite să transforme mersul la Operă într-o experiență completă. Librăria și Muzeul Operei, aflate acum în plin proces de modernizare, cafenelele sau Studioul pentru copii, în cadrul căruia se organizează, printre altele, ateliere tematice pentru cei mici în timpul spectacolelor, sunt doar câteva dintre acestea.

Biletele la spectacolele și evenimentele Operei Naționale București pot fi achiziționate online la adresa tickets.Operanb.ro și în rețeaua bilet.ro, precum și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București, de luni până duminică, între orele 9.00 și 13.00 și între orele 15.00 și 19.00.

Șase premiere și o clădire renovată, în noua stagiune a Operei Naționale București

| Muzică |