Festivalul de spectacole contemporane în proiecție “PLAY”, organizat de Centrul de Excelență în Studiul Imaginii (CESI) în parteneriat cu Teatrul de Comedie și Institutul Polonez din București, va avea loc marți şi miercuri la sala nouă a Teatrului de Comedie din strada Sfânta Vineri nr. 11.

Aflat la cea de-a treia ediție, “PLAY” își continuă misiunea de a oferi oportunitatea vizionării pe suport video a unor spectacole mai puțin cunoscute publicului român de pe scena internațională actuală, precum și de a readuce în atenția celor interesați lucrări de referință din istoria teatrului care au impact asupra fenomenului spectacologiei contemporane.

Organizatorii festivalului “PLAY” au decis ca prima zi de proiecție să fie dedicată artelor participative și performance-ului. Cei prezenți la eveniment vor avea ocazia să urmărească creația coregrafului de origine franceză Jérôme Bel, The last performance (1998) și un spectacol reprezentativ al grupului britanic Forced Entertainment, First Night (2001).

În deschiderea evenimentului, Flavia Stamate, scenograf, masterandă a programului de studii “Societate, multimedia, spectacol” (SMS) va prezenta o expoziție alcătuită dintr-o selecție de fotografii în proiecție care va cuprinde și un dispozitiv urban scenografic.

În cea de-a doua parte a festivalului “PLAY”, Adrian Manolescu, artist video și directorul festivalului itinerant de film Tripoteca, va fi prezent la eveniment pentru a susține o scurtă dezbatere pe baza conceptelor de Open Source, Copyleft și Creative Commons. Discuția va porni de la problema valorii morale a libertății care i se oferă artei în raport cu epoca digitală a prezentului.

Dezbaterea va fi urmată de o sesiune de Q&A, de proiecția experimentului video al fotografului, sculptorului și artistul vizual american Gordon Matta-Clark, Splitting (1973) și de performance-ul multimedia A Dandypunk, distins cu marele premiu la festivalul de film “Republique Internaționale des Arts—AKROBATIKA” în anul 2012.

Întrucât în luna aprilie a acestui an se comemorează 100 de ani de la nașterea regizorului și scenografului Tadeusz Kantor, Institutul Polonez din București a avut amabilitatea de a oferi festivalului “PLAY” două dintre cele mai cunoscute și apreciate producții ale companiei Cricot 2 alături de care Tadeusz Kantor și-a urmat căutările artistice. Clasa Moartă (1975) și Să piară artiștii (1985) sunt considerate capodopere ale teatrului vizual și reprezintă spectacole de arhivă, document al investigației noțiunilor articulate de Tadeusz Kantor în operă să manifest: “Teatrul morții”.

Accesul la eveniment este gratuit.

“PLAY” este organizat de masteranzii programului interdisciplinar “Societate, multimedia, spectacol” derulat de CESI la Facultatea de Litere a Universității din București. Acesta reprezintă practica de specialitate aferentă anului doi de studiu și este coordonat de Cristina Modreanu, critic de teatru și lector universitar, doctor în cadrul programului de masterat SMS.

Festivalul de spectacole contemporane în proiecție “PLAY”, la sala nouă a Teatrului de Comedie

| Teatru |